Witam.
Przekopałem dość dokładnie forum w poszukiwaniu informacji o zagazowanych 1.8T i w sumie mam jeszcze większy mętlik niż przedtem.
Mniej więcej wiem, jaką instalację bym chciał do auta wrzucić, więc tutaj nie mam rozterek. Sequent24, wtryski Hana itp. Bez oszczędzania. Chyba.
Mam natomiast wątpliwości co do sensu takiego posunięcia. Auto to Octavia 1, 1.8T, AGU, seria. Przebieg 245kkm, stan silnika bez zarzutu. Pomiędzy wymianami oleju co 15kkm na bagnecie schodzi może milimetr. Rozpędza się do setki w mniej niż 8 sekund według stopera i GPS, na autostradzie ze mną tylko na pokładzie zamyka licznik bez problemu. Czyli chyba OK.
Rocznie robię 20-30kkm, średnia z każdych 5000 kilometrów według skalibrowanego komputera pokładowego to od 7.2 do 7.8 litra, nigdy średnie spalanie mi nie zeszło poniżej 7 litrów, ale nigdy też nie wyszło powyżej 8. Rocznie robię między 20 a 30 tysięcy km.
Ostatnie auto z LPG jakie użytkowałem to był stary Polonez z instalacją na śrubie, nie znam się kompletnie na nowszych generacjach. Tyle wiem, co przeczytam, zero doświadczeń.
Znam koszt i wiem mniej więcej kiedy się zwróci przy obecnych cenach paliwa. OK, jestem tego świadom.
Jeden jedyny problem jaki mnie męczy to spora rozbieżność w podawanym spalaniu zagazowanych 1.8T. Od jakichś zupełnie dla mnie absurdalnych wartości rzędu 18-20 litrów w mieście do równie trudnych do uwierzenia 6 litrów w trasie.
Czy ktoś z użytkowników 1.8T z LPG mógłby podać różnicę, jaka mu wychodzi w spalaniu pomiędzy benzyną, a LPG? Najchętniej poznałbym opinie tych, którzy jeżdżą spokojnie, a nie tych co wlatują na czerwone pole 10 razy na minutę Informacje z pierwszej ręki są w końcu najbardziej wartościowe. 26 stron wątku o spalaniu LPG przeczytałem :P
Instalka założona przy 89kkm. Teraz 153kkm.
Spalanie Pb95 - średnio koło 11 haczykiem w mieście.
Spalanie LPG - średnio w okolicach 13 w mieście.
Jeżdżę raczej normalnie - dziecko na tylnej kanapie. Czasem tylko przyciskam, bo kusi...